question-mark-1750942_1280.png

Co si vzít s sebou na fyzioterapii?

Nemusíte nosit žádný ručník nebo jinou pokrývku na lehátko. Ve své ordinaci používám jednorázová prostěradla z netkané textilie. Samozřejmě, pokud chcete dbát na přírodu a omezit zbytečný odpad, klidně si svoji pokrývku lehátka přineste.

Vyšetření probíhá pokud možno ve spodním prádle, ale nikoho nenutím se svlékat pokud je mu to nepříjemné. Na cvičení je vhodné cokoliv co na Vás úplně "nevisí" a zároveň se můžete volně pohybovat, aby byla možnost kontroly provedení cviků. Určitě nepotřebujete boty na cvičení nebo sport, ledaže byste chtěli zhodnotit, zda je konkrétní typ obuvy vhodný pro vaše nohy.

Pokud máte lékařské zprávy z předešlých vyšetření můžete je přinést pro lepší představu o dosavadní terapii a k doplnění Vaší anamnézy.

Kdy navštívit fyzioterapeuta?

Když vás něco bolí, když se vám nelíbí vaše držení těla, když chcete začít zdravě cvičit, když se chcete posunout ve sportu, když jste naprosto zdravá ale nemůžete otěhotnět viz metoda Ludmily Mojžíšové, nebo když si potřebujete odpočinout.

K první návštěvě u fyzioterapeuta se lidé rozhodují z různých důvodů. Ideální stav je, když přijdou s malým problémem typu, že je občas třeba pobolívá po zátěži loket, občas bolí hlava když jsou vystaveni stresu a musí dlouho sedět u počítače nebo se někdy ozvou záda, když to přeženou s prací na zahradě. Tou dobou je totiž problém nejsnáze řešitelný a stačí jednoduchá terapie a pár kompenzačních cviků nebo zlepšení pohybových návyků. Nejčastěji, ale lidé přijdou až když už je jejich problém natolik velký, že se bolest stává otravnou součástí života. Epizody bolestí se vracejí a jsou čím dál horší nebo se s bolestmi potýkají každý den a to dokonce v průběhu několika let. Ačkoli to není úplně snadné i takové problémy se dají řešit. V obou případech je ale zásadní zodpovědný přístup klienta k terapii.

question-mark-1750942_1280.png

Jak často chodit na fyzioterapii?

Při akutních bolestech je potřeba terapii zopakovat v krátkém časovém úseku vícekrát např. 2 - 3 x v průběhu 14 dnů. U chronických problémů je z počátku optimální opakovat návštěvu po 14 dnech a následně, když už máte funkční návod, jak si pomoci ve formě cviků, správných pohybových stereotypů nebo režimových opatření, postačí zajít na fyzio cca 1x za měsíc nebo i za delší dobu v případě, že jste úplně bez potíží. Cílem fyzioterapie není problém řešit ale vyřešit. A to pokud možno natolik efektivně, aby nebylo potřeba chodit na fyzioterapii věčně. Samozřejmě u degenerativních nebo autoimuintních onemocnění typu artróza, cévní mozková příhoda nebo revmatoidní artritida ani fyzioterapie nesvede zázraky, ale dokáže pomoci a proto je zde pravidelnost návštěv naopak na místě.